S.O.S. získala ve prospěch svých klientů více než 111.000 Kč

spot_img

Společnost ochrany spotřebitelů (S.O.S.) se sídlem v Popradu loni získala ve prospěch svých klientů více než 111.000 eur. Místopředsedkyně S.O.S. Petra Čakovská uvedla, že v poradnách v Popradu, Košicích, Trnavě a Bratislavě přijali 433 podnětů.

\“Bezplatné poradenství spotřebitelů poskytujeme od roku 2011. Minulý rok jsme ho spolu se specializovanými školeními pro malé a střední podnikatele, různé instituce i zranitelných spotřebitelů poskytovaly ve velké míře nejen osobně, ale i přes internet,\“ přiblížila Čakovská.

Největší počet podnětů se týkal porušování práv spotřebitelů při nákupech a smluvních vztazích uzavíraných na dálku, často v důsledku uplatňování protipandemických opatření. \“Podnety se nejčastěji týkaly odpovědnosti za chyby při reklamacích zejména spotřebního zboží, finančních služeb, volnočasových aktivit, energetických služeb a dopravy,\“ konkretizovala Čakovská.

Popradské spotřebitelské sdružení s celoslovenskou působností je stále jediným subjektem registrovaným Ministerstvem hospodářství SR, které se věnuje alternativnímu řešení všech druhů spotřebitelských sporů. Často se proto na jeho pracovníky obracejí i novináři. „Minulý rok se velké množství otázek týkalo problémů pro pandemii, se zrušenými zájezdy, ochranou osobních údajů a spotřebitelských práv na internetu, telekomunikačními službami, dodávkou elektrické energie a plynu, energetické chudoby či různých legislativních balíčků Evropské unie (EU) z oblasti energetiky, mobility , digitálních a finančních služeb,“ jmenovala Čakovská.

Jako člen Evropské spotřebitelské organizace BEUC prezentuje S.O.S. činnost sdružení a výsledky činnosti národních autorit mezinárodní členské základny této organizace. Spolu s organizacemi z jiných členských zemí EU připravují společné projekty a zapojují se do kampaní, které se týkají ochrany spotřebitelských práv. Kromě toho sdružení poskytuje specializované poradenství prodejcům a poskytovatelům služeb, seniorům, zdravotně handicapovaným a zranitelným spotřebitelům.

„Máme rozjeto několik projektů, aktivně pracujeme na tom, aby byla připravena dobrá legislativa pro předkládání kolektivních žalob na Slovensku, a aby je mohla předkládat i spotřebitelská sdružení. Zajímavé aktivity nás čekají v energetice, budeme organizovat kolektivní nákup tepelných čerpadel a fotovoltaických panelů, věnujeme se energetické chudobě a již brzy vyhodnotíme i náš průzkum v regionech, který aktuálně realizujeme. Budeme také pokračovat v organizaci specializovaných školení pro malé a střední podnikatele a vytvářet i nové formy online poradenství,“ přiblížila Čakovská plány na letošní rok.

- Reklama -spot_img
spot_img

Redakce doporučuje

Články autora